9/3/2023
·Η σημερινή μέρα με τις τεράστιες κινητοποιήσεις αφήνει ένα ιστορικό αποτύπωμα γιατί έχουμε μια έγερση της κοινωνίας με ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας, κοινωνικού φάσματος και κομμάτων.
·Σε 70 πόλεις σε ολόκληρη τη χώρα εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες διαδήλωσαν εναντίον της κυβέρνησης για τους χειρισμούς της τραγωδίας. Εδώ και μέρες, επιδίδεται σε ένα επικοινωνιακό damage control.
·Είναι τραγική ειρωνεία ότι ενώ το επικοινωνιακό επιτελικό κράτος θρυμματίστηκε στα Τέμπη και επικεφαλής του επιτελικού κράτους ήταν ο κ. Γεραπετρίτης, σήμερα αναλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Η συνέντευξη του στηρίχθηκε σε 4 άξονες.
1. Αποποιήθηκε τις ευθύνες, δηλαδή επανερχόμαστε στο τραγικό ανθρώπινο λάθος.
2. Επιχείρησε τη διάχυση ευθυνών κυρίως την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ.
3. Θέλησε να αποκλείσει το τρομακτικό ερώτημα, που πέραν της κάθαρσης κυριαρχεί αυτές τις μέρες δηλαδή, μήπως θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα με 57 θύματα εάν υπήρχαν ασφαλιστικές δικλείδες, δηλαδή αν λειτουργούσε ο πύργος ελέγχου της Αθήνας και υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης και κλειδούχος που καταργήθηκε το 2020.
4. Προκειμένου να αντιμετωπίσει την κατακραυγή ότι χάρισαν 580 εκ. ευρώ. Στην Hellenic Train με αντάλλαγμα να μην ολοκληρώσει ο ΟΣΕ το σύστημα ασφάλειας του σιδηροδρόμου, εξήγγειλαν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό και θα βάλουν στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας 185 εκ. Δυστυχώς όμως, υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία.
Το 2020 συμφωνήθηκε μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) να πληρώσει 645 εκ. Στο ελληνικό δημόσιο επενδύσεις με τον όρο ότι ο ΟΣΕ θα ολοκλήρωνε το σύστημα ασφάλειας. Η Σύμβαση δεν κυρώθηκε το 2020 από την Βουλή αλλά ήρθε το 2022 αναθεωρημένη απαλείφοντας την υποχρέωση του δημοσίου να ολοκληρώσει τα έργα ασφάλειας και η ΤΡΙΑΝΟΣΕ να πληρώσει μόνο 62 εκ. αντί για 645 εκ.
Η κυβέρνηση δεν μπορεί να συνεχίσει να διαχειρίζεται έτσι την υπόθεση. Κάθε τραγωδία έχει τόπο, χρόνο και υπεύθυνη κυβέρνηση.
